Draga client,

Mai sunt doar cateva zile si polita ta RCA de la City Insurance inceteaza de drept. Pe 11 mai este ultima zi de valabilitate, indiferent de data de expirare care este inscrisa in polita ta. Este nevoie sa inchei o noua asigurare RCA.

Calculeaza aici si poti incheia polita pe loc online. Daca ti-e mai usor sa completam noi datele, ne gasesti pe email la [email protected] sau pe telefon la 0215556886. Raspundem in maxim 30’, oricand de luni pana duminica, de la 9.00 la 21.00

Ne gasesti si in Retea Otto Broker, unde consultantii nostri te vor ajuta cu toate explicatiile necesare. Am pregatit si diverse optiuni prin care poti cumpara un pachet RCA in rate fara dobanda la bancile partenere sau direct la asiguratori, conform regulilor fiecarei companii care ofera aceasta posibilitate.

Dupa cum probabil stii, in data de 9 Februarie 2022, Tribunalul Bucuresti a pronuntat deschiderea procedurii de faliment pentru Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance SA.

Ca atare, pe data de 11 mai 2022, polita ta de asigurare incheiata la City inceteaza de drept, conform prevederilor legale in vigoare

Cu siguranta ai multe intrebari, noi vrem sa iti raspundem la ele si sa iti oferim suportul necesar.

Mai jos, iti raspundem la cele mai frecvente intrebari pe care le-am primit:

1. Mai este valabila polita mea RCA City Insurance? Dar politele facultative?

Toate politele de asigurare raman valabile pana la data de 11 mai 2022 (ultima zi de valabilitate).

ATENTIE: dupa aceasta data, pentru a continua sa fi acoperit, va trebui sa inchei o noua polita, la un alt asigurator.

2. Se schimba ceva in polita mea RCA sau in alte polite pe care le am la City Insurance ?

Singurul lucru care se schimba in acest moment este suma asigurata sau limita de raspundere. Iar acest lucru este esential si e bine sa il analizezi cu atentie.

Toate politele emise de catre Scocietatea de Asigurare City Insurance sunt preluate de catre FGA (FONDUL DE GARANTARE AL ASIGURATILOR) in limita a 500.000 RON (acest plafon este valabil pentru orice polita de asigurare, inclusiv polita RCA);

Te rugam sa vezi mai jos doua exemple concrete:

Exemplul 1 - limita de raspundere pe o polita RCA

    Polita RCA emisa la un asigurator care are autorizatie are, conform legii, limite de raspundere de
  • limita de despagubire pentru vatamari corporale si deces - 6.070.000 EUR
  • limita de despagubire pentru daune materiale - 1.220.000 EUR

In acest moment, polita ta RCA de la City Insurance are o limita de 500.000 RON. Pentru un accident in care produci daune unor masini scumpe sau in care sunt victime, aceasta limita poate sa nu fie suficienta si este posibil sa trebuiasca sa platesti din buzunarul propriu.

Exemplul 2 – suma asigurata pe o polita de locuinta

Daca acum ai apartamentul asigurat la 60.000 EURO pe polita City Insurance, polita ramane valabila cum am aratat mai sus, iar tu esti protejat in limita a 500.000 RON. In acest caz, beneficiezi de intreaga protectie pe care o aveai pe polita ta, pentru ca cei 60.000 de EURO inseamna mai putin decat limita maxima garantata de FGA. De asemenea, trebuie sa tii cont si ca procedurile de despagubire de la FGA vor incepe cel mai probabil la final de noiembrie 2021, in ordinea in care au fost finalizate si inregistrate dosarele.

3. Ce variante am in acest moment?

Varianta 1: sa pastrezi polita actuala pana la momentul la care inceteaza de drept, tinand cont ca din 11 MAI 2022 polita NU mai este valabila si intelegand ca suma maxima despagubita de Fondul de Garantare va fi de 500.000 RON.

Varianta 2 (pe care o recomandam): sa denunt (reziliez) polita, primesc banii inapoi pe perioada ramasa neasigurata daca nu au fost inregistrate daune si imi emit polita RCA/facultativa la un alt asigurator.

4. Cum ma poate ajuta Otto Broker?

    Iti oferim suportul necesar in cazul in care te hotarasti sa denunti (reziliezi) polita:
  • te sprijinim cu cererea de restituire catre FGA,
  • gasim impreuna cea mai buna solutie de asigurare pentru tine,
  • te ajutam cu consiliere in cazul in care ai de recuperat o despagubire de la FGA

5. Denuntarea politei

Politele de asigurare, emise de catre acest asigurator, se pot denunta de catre asigurati anticipat?

În raport de prevederile art.4 alin.(1) din Decizia ASF 1148/17.09.2021 coroborat cu prevederile Art. 2209 din Codul Civil, asigurații pot solicita denunțarea contractelor de asigurare, fie că sunt facultative sau obligatorii.

Daca da, denuntarea produce efecte de la data inregistrarii cererii de denuntare la City Insurance?

În cazul în care prin condițiile de asigurare nu este stabilit un alt termen, în conformitate cu Art. 2209 din Codul Civil, denunţarea contractului de asigurare de către una dintre părţi se poate efectua numai cu respectarea unui termen de preaviz de cel puţin 20 de zile calculate de la data primirii notificării de către cealaltă parte.

Unde se vor depunde cererile de denuntare?

- La sediile teritoriale ale asiguratorului sau,

- Pe cale electronica, la o adresa de email a asiguratorului

    Pentru înlesnirea demersurilor și pentru respectarea măsurilor de prevenire și combatere a răspândirii Covid-19 este de preferat ca cererile de denunțare să fie transmise:
  • pe adresa de e-mail: [email protected], sau
  • prin intermediul serviciilor poștale la sediul societății: București, str.Emanoil Porumbaru, nr.93-95, sector 1, CP 011424.
Cererile de denuntare trebuie sa poarte un numar de inregistrare de la City Insurance sau este suficienta dovada transmiterii?
    Pentru recuperarea primei de asigurare proportional cu perioada cuprinsa intre momentul denuntarii și cel al exirării duratei de valabilitate a contractelor, in cazul in care nu au fost inregistrate daune, creditorii de asigurare trebuie sa depuna la FGA:
  • - dovada denuntarii contractului de asigurare, inregistrata / transmisa la asigurator: Cerere de denuntare
  • - cererea de restituire prima: Anexa-0 Cererea de plata privind acordarea restituirii de prima
  • - De mentionat, calculul restituirii de prima se va face proratat lunar (cu alte cuvinte, prima achitata se imparte la numarul de luni pentru care a fost emisa polita, si se restuituie diferenta doar pentru lunile intregi ramase neasigurate).

6. Am polita la City si am lovit din vina mea alt participant la trafic.
  • Mai este buna polita mea?
  • Ce se intampla daca pagubitul nu primeste banii la timp?
    In cazul in care sunteti vinovat de producerea unui accident rutier soldat cu pagube materiale si/sau vatamari corporale, tertul pagubit va fi despagubit in baza acestei polite in limitele stabilite de Legea 213/2015 privind Fondul de Garantare a Asiguratilor, respectiv 500.000 lei, deci DA, polita de asigurare este valabila, luand in calcul si toate cele mentionate mai sus.

    7. Cui trebuie sa ne adresam pentru deschiderea unui dosar de dauna cu RCA la City Insurance?
  • Am fost lovit de un sofer cu polita la City. Cine imi plateste despagubirea daca ASF a retras autorizatia de functionare si a cerut falimentul companiei?

Daca nu ati avizat inca dauna la CITY Insurance, aveti dreptul sa o faceti adresandu-va Fondului de Garantare a Asiguratilor cel tarziu pana la data denuntarii politei RCA de catre asigurat, dar nu mai mult de 90 de zile de la data pronuntarii hotararii de deschidere a procedurii falimentului. Atasat sunt formularele necesare pentru procedura de avizare catre FGA:

In link-ul de mai jos veti gasi toate informatiile si formularele necesare pentru procedura de avizare catre FGA:

1. Anexa nr. 7 – CERERE deschidere dosar dauna

2. Anexa nr. 8 – DECLARATIE privind evenimentul

Formularele PDF completate vor fi transmise la adresa [email protected] . Pentru informații suplimentare privind modalitatea de deschidere a unui dosar de dauna puteți apela nr. de telefon 021.201.10.60.

FGA are dreptul de a incepe plata sumelor cuvenite creditorilor de asigurari (asigurati, beneficiari, terte persoane pagubite) de la data ramanerii definitive a hotararii de deschidere a procedurii falimentului impotriva CITY Insurance.

Platile se pot efectua dupa trecerea a 60 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial a deciziei ASF de deschidere a procedurii de faliment.

Dosarele se vor achita in ordinea depunerii cererilor de despagubire; deci este foarte important ca solicitarile transmise la FGA sa fie corecte si complete si depuse in cel mai scurt timp posibil.


8. Daca accidentul s-a produs inainte de declararea falimentului si avem deja dosar de dauna depus, ce se intampla cu el? Cui ne adresam?

Si dosarele de daune deschise inainte de declararea falimentului City Insurance vor fi preluate si achitate de catre FGA. Pentru mai multe detalii va rugam sa consultati informatiile din link-ul de mai sus.


9. Pot sa am doua polite RCA valabile in acelasi timp?

DA, legislatia in Romania permite RCA dublu sau multiplu.

ATENTIE: dosarul de dauna va fi instrumentat si platit de catre societatea de asigurari la care s-a adresat pagubitul, ulterior acesta urmand sa recupereze o parte din dauna, proportional, de la celalalt asigurator (procedura se va desfasura intre asiguratori, fara implicarea pagubitului sau a vinovatului).


10. Ce se Intampla in situatia unui accident cu victime, este aceeasi procedura de instrumentare a dosarului, acelasi plafon maxim?
    DA. Este aceeasi procedura de instrumentare a dosarului, acelasi plafon maxim
  • desi sunt situatii rare, exista posibilitatea producerii unei daune mult mai mari in cazul in care accidentul se soldeaza cu victime; daune mai mari decat plafonul garantat;
  • in cazul in care dauna depaseste plafonul, tertii se pot intoarce catre vinovat.

11. Au fost comunicate din partea FGA proceduri de decontare/ plata catre service-urile auto care repara masinile avariate pe RCA de la City?
  • In acest moment difera de la service la service acceptarea platii pentru reparatiile de dauna la City Insurance;
  • Exista si varianta reparatiei in regim propriu, urmand ca pagubitul sa se adreseze ulterior FGA pentru despagubire.

Te putem ajuta cu toti pasii necesari, doar scrie-ne sau suna-ne.

Daca ai alte intrebari la care nu am raspuns in acest mail, ne poti contacta zilnic intre 9:00 - 21:00 si un coleg te va ajuta.

mail: contact [ @ ] ottobroker.ro

tel: 0215556886