Intrebari frecvente despre asigurarea Casco
1) Ce este asigurarea CASCO?
Chiar daca nu este obligatorie, asigurarea CASCO este foarte utila. Daca nu vrei sa cheltuiesti bani de fiecare data cand masina ta pateste ceva, cel mai bine este sa inchei o polita CASCO.
Asigurarea CASCO acopera daunele produse masinii asigurate, cu conditia ca aceasta sa fie inscrisa legal in circulatie (inmatriculata provizoriu sau definitiv) si sa apartina proprietarului inscris in polita de asigurare.
2) Pot fi asigurate autovehiculele inmatriculate in strainatate?
De polita CASCO pot beneficia doar autovehiculele inmatriculate in Romania sau care se afla in curs de inmatriculare.
3) Care sunt principalele riscuri asigurate?
In general, riscurile pentru care companiile de asigurari iti ofera despagubiri sunt:
- ciocniri
- loviri
- zgarieri
- caderi
- rasturnari
- incendii
- calamitati naturale
- furt.
4) Ce riscuri suplimentare se pot asigura?
Daca platesti o prima suplimentara, poti incheia urmatoarele clauze speciale:
• acte de vandalism
• furt partial fara urme de efractie
• circulatia in afara drumurilor publice (numai anumiti asiguratori ofera aceasta clauza speciala)
• apa la motor
• pierderea cheilor
• reintregirea automata a sumei asigurate etc.
5) Ce evenimente nu sunt acoperite de asigurarea CASCO?
Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru avariile produse in urmatoarele cazuri:
• participarea la intreceri sau competitii sportive
• conducerea autoturismului sub influenta bauturilor alcoolice, substantelor halucinogene sau drogurilor
• intrarea in zone inundabile
• circulatia in afara drumurilor publice
• conducatorul auto se sustrage de la recoltarea probelor biologice in vederea stabilirii alcoolemiei sau paraseste locul accidentului, in situatia in care acest fapt nu este permis prin dispozitii legale
• autovehiculul este condus de o persoana care nu detine permis de conducere valabil pentru respectiva categorie sau permisul de conducere i-a fost retras, anulat sau retinut in vederea anularii si nu a fost eliberata o dovada provizorie sau aceasta a expirat
• furtul autoturismului in situatia in care talonul sau al doilea rand de chei se aflau in masina.
6) Cum este calculata prima de asigurare?
Costurile asigurarii oscileaza in functie de mai multi factori. Prima anuala de asigurare este mai mica atunci cand autovehiculul in cauza nu a suferit daune mari in ultimele 12 luni sau exista un singur conducator auto.
Prima de asigurare va fi mai mare daca esti persoana juridica sau daca masina ta nu este dotata cu sisteme de securitate. Daca masina ta este considerata a fi de lux, prima este in general mai mare.
7) Ce presupune fransiza?
Fransiza este o suma pe care trebuie s-o achiti in caz de dauna. Ea are o valoare fixa sau reprezinta un anumit procent din valoarea asigurata.
Daca optezi pentru o asigurare cu fransiza, vei plati mai putin pentru polita CASCO. Dar, la un eventual accident, va trebui sa achiti o anumita suma, in functie de valoarea fransizei prevazute in contractul semnat cu asiguratorul.
8) Care este valoarea la care se asigura autovehiculul?
Autovehiculele se asigura la valoarea la care au fost cumparate (valoarea “de nou”). Din aceasta valoare se scade valoarea “de uzura”, astfel obtinandu-se valoarea reala actuala a vehiculului.
9) Asigurarea CASCO acopera si evenimentele produse in afara tarii?
Polita CASCO se poate extinde in afara tarii daca platesti o prima suplimentara. Dar nu te grabi sa alegi cel mai ieftin RCA si cel mai ieftin CASCO. In loc sa platesti pentru o extindere CASCO, mai bine iti inchei asigurarile RCA si CASCO la acelasi asigurator. Astfel, polita CASCO se extinde gratuit in afara tarii iar tu o sa ai mai multi bani de cheltuiala acolo unde te duci.
10) Pot fi asigurate si alte echipamente decat cele din varianta de echipare?
Atunci cand iti asiguri masina este foarte important sa declari si echipamentele suplimentare. Prin plata unei prime suplimentare poti primi despagubiri si pentru acestea.
11) Cum se procedeaza in caz de accident?
Daca ti-ai luat CASCO prin Otto Broker si ai un accident in care nu sunt implicate victime, stai fara grija. Tot ce trebuie sa faci este sa suni persoana care a incheiat asigurarea si sa urmezi instructiunile acesteia.
Inca nu esti client Otto Broker? Atunci trebuie sa contactezi telefonic asiguratorul. Va trebui sa mergi la departamentul de constatari al asiguratorului in termenul impus (de regula, maxim 24 de ore).
12) Ce e de facut in cazul accidentelor in care sunt implicate victime?
In acest caz, cel mai bine este sa parcurgi toti pasii prevazuti in lege pentru asemenea situatii. Doar dupa aceea asiguratorul poate realiza evaluarea/constatarea.
Daca nu stii exact ce sa faci, consultantul Otto Broker care a incheiat asigurarea te poate ajuta!
13) In ce mod sunt acoperite cheltuielile?
Este intotdeauna foarte important sa cunosti care sunt service-urile de reparatii auto acceptate de catre asigurator. Poti deconta direct cu sau fara accept de plata. In cazul in care asiguratorul lucreaza cu accept de plata si mergi la un service agreat de acesta, decontarea se va efectua in cel mult 5 zile lucratoare. Daca ai CASCO prin Otto Broker, un consultant te va ajuta sa rezolvi si aceasta problema.
14) Ce se intampla in cazul in care aleg un service care nu colaboreaza cu asiguratorul?
In acest caz, exista un potential factor de risc. Tu trebuie sa platesti lucrarea, dupa care sa ceri decontarea cheltuielilor de la asigurator. Pentru aceasta, trebuie sa trimiti asiguratorului documentatia necesara care atesta plata lucrarii efectuate.